Δημοσθένης, Κατά Αφόβου Β΄ (Κατά Αφόβου Επιτροπής Β΄)


Ο πατέρας του Δημοσθένη ήταν μαχαιροποιός και πέθανε, όταν ο ρήτορας ήταν μικρός. Πριν το θάνατό του όρισε επιτρόπους και διαχειριστές της περιουσίας του τον Δημοφώντα, τον Άφοβο και τον Θηριππίδη. Η περιουσία του οίκου ήταν 14 τάλαντα. Ο Δημοφών ανέλαβε την επιτροπεία της αδελφής του, ο Άφοβος της μητέρας του και ο Θηριππίδης ανέλαβε την επιτροπεία του ρήτορα.

Δημοσθένης, Κατά Κόνωνος

Δημοσθένης, Κατά Κόνωνος. Η υπόθεση του λόγου

Ο λόγος αυτός εκφωνήθηκε ή το 355 ή το 341. Η χρονολόγηση αυτή πιθανολογείται από στοιχεία του κειμένου.

Δημοσθένης, Κατά Μειδίου

Δημοσθένης, Κατά Μειδίου. Η υπόθεση του λόγου

Ο Μειδίας ήταν ένα ισχυρό και αδίστακτο άτομο, το οποίο απειλούσε άμεσα τον Δημοσθένη (... καὶ προὐβαλόμην ἀδικεῖν τοῦτον περὶ τὴν ἑορτήν, οὐ μόνον πληγὰς ὑπ᾽ αὐτοῦ λαβὼν τοῖς Διονυσίοις, ἀλλὰ καὶ ἄλλα πολλὰ καὶ βίαια παθὼν παρὰ πᾶσαν τὴν χορηγίαν).

Δημοσθένης, Κατά Τιμοκράτους

Δημοσθένης, Κατά Τιμοκράτους. Η υπόθεση του λόγου
Μια αθηναϊκή τριήρης συνέλαβε ένα εμπορικό πλοίο από τη Ναύκρατη της Αιγύπτου. Κυβερνήτες του αθηναϊκού πλοίου ήταν ο Λυσιθείδης και ο Αρχέβιος. Η τριήρης μετέφερε τρεις πρέσβεις: Τον Ανδροτίωνα, το Γλαυκέτη και το Μελάνωπο.

Δημοσθένης, Κατά Φιλίππου Α΄ (Φιλιππικός Α΄)

Δημοσθένης, Κατά Φιλίππου Α΄ (Φιλιππικός Α΄). Η υπόθεση του λόγου


«Οι τέσσερις φιλιππικοί λόγοι του Δημοσθένη απαγγέλθηκαν με προφανή σκοπό να συνεγείρουν τους Έλληνες εναντίον του Φιλίππου. Ο πρώτος Φιλιππικός γράφηκε το 351 π.Χ. (κατ’ άλλους το 349), ο δεύτερος το 344, ο τρίτος το 341 π.Χ. Του τετάρτου αμφισβητείται η γνησιότητα και θεωρείται κακότεχνη συρραφή δημοσθενείων αποσπασμάτων. Από τους 4 Φιλιππικούς ο τρίτος θεωρείται ο καλύτερος, «η μεγίστη των κατά Φιλίππου δημηγοριών», όπως έγραψε ο Διονύσιος ο Αλικαρνασεύς»1.

Δημοσθένης, Κατά Φιλίππου Β΄ (Φιλιππικός Β΄)

Δημοσθένης, Κατά Φιλίππου Β΄ (Φιλιππικός Β΄). Η υπόθεση του λόγου


Ο λόγος εκφωνήθηκε το 344 π.Χ. Ο Δημοσθένης υποδεικνύει στους Αθηναίους τι απάντηση πρέπει να δώσουν στους πρέσβεις του Φιλίππου, οι οποίοι επισκέφτηκαν την Αθήνα για να διαμαρτυρηθούν για την αντιμακεδονική πολιτική των Αθηναίων στην Πελοπόννησο και την υπόλοιπη Ελλάδα.